• Informacje dla Rodziców klas pierwszych

      • Szanowni Państwo,

        dziękuję bardzo za zaufanie, którym obdarzyliście nas Państwo, powierzając nam wykształcenie, wychowanie, przyszłość Waszego Dziecka. Robimy wszystko, żeby nie zawieść tego zaufania; praca pedagogiczna w naszej szkole uwzględnia potrzeby i dobro każdego dziecka; przekazujemy wiedzę i umiejętności zawodowe, zapewniamy bezpieczeństwo i opiekę, potrafimy odkrywać i rozwijać talenty.

        Jesteśmy przygotowani, żeby odpowiadać mądrze i umiejętnie na potrzeby Państwa Dziecka; nie zapominamy również o zwyczajnym, ludzkim reagowaniu na trudności i problemy wieku dorastania; nie osądzamy, ale chcemy zrozumieć, żeby rozwiązać to, co poplątane i trudne.

        Wiemy i umiemy bardzo dużo, ale wciąż chcemy się uczyć; chcemy się uczyć od Państwa; chcemy znać Państwa potrzeby, by móc na nie odpowiadać.

        Bardzo proszę Państwa o dzielenie się z nami bezcenną wiedzą pierwszych nauczycieli i wychowawców, jakim są Rodzice.

        Ośmielam się również prosić Państwa o dobrowolne wpłaty na konto Rady Rodziców w wysokości 100 zł rocznie. Środki te przeznaczamy na dofinansowanie wycieczek, imprez i konkursów szkolnych i pozaszkolnych, studniówki maturzystów oraz warsztatów dla rodziców, ponieważ z budżetu szkoły nie wolno finansować takich wydatków. Raz jeszcze zapraszam Państwa do współpracy i proszę o szczerość i odwagę w komunikowaniu potrzeb.

                                                                                                                                         Z wyrazami należnego szacunku,

         

                                                                                                                                       dyrektor szkoły Henryk Cichecki

         

        numer konta Rady Rodziców ZSUiP: 72 1240 5657 1111 0000 5079 8191

        tytuł: składka, imię i nazwisko dziecka, klasa do której uczęszcza

         

        • kalendarz rok szkolny 2024/25

        • I semestr   02.09.2024 – 17.01.2025 (klasy maturalne 02.09.2024 - 13.12.2024)

          II semestr  18.01.2025 – 27.06.2025 (klasy maturalne 14.12.2024 - 25.04.2025)

          Zimowa przerwa świąteczna   23.12.2024 – 31.12.2024

          Ferie zimowe  03.02. - 16.02.2025

          Wiosenna przerwa świąteczna   17.04. – 22.04.2025

          Zakończenie roku szkolnego   27.06.2025 (klasy maturalne 25.04.2025)

          Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno - wychowawczych: 

          31 października 2024

          2 i 3 stycznia 2025

          29 i 30 kwietnia 2025

          2 i 7 maja 2025

          3, 16 i 20 czerwca 2025

      • klasy, biblioteka, specjaliści, dziennik

      • W roku szkolnym 2024/2025 otworzyliśmy 3 klasy pierwsze:

        1 tżf    technik żywienia i usług gastronomicznych, technik usług fryzjerskich  wych. Jolanta Bujałkowska

        1 trl     technik organizacji reklamy, technik stylista  wych. Anna Cybula - Lewandowska

        1 kfs   kucharz, fryzjer, sprzedawca  wych. Dariusz Hofman

         

        Zachęcamy Państwa do skorzystania z zasobów biblioteki szkolnej, która wypożycza: książki obyczajowe, sensacyjne, kryminały, nowości czytelnicze oraz poradniki na temat wychowania i dojrzewania młodzieży, np: „Jak wychowywać i jak umiejętnie rozmawiać z własnym dzieckiem”Biblioteka szkolna jest do Państwa dyspozycji.

         O bezpieczeństwo i zdrowie Państwa dzieci dbają wszyscy pracownicy szkoły, w tym między innymi:

        ·    psycholog, Pani Anna Wawak tel. (24) 365 86 92, pokój nr 6

        ·    pedagog, Pani Beata Popiołek tel. (24) 365 86 87, pok. nr 103

        ·    pielęgniarka, Pani Elżbieta Ners, pokój nr 3

         

        W zakładce STREFA UCZNIA I RODZICA znajdziecie Państwo między innymi statut ZSUiP (zachęcamy do zapoznania się) i najważniejsze informacje o szkole. Na stronie szkoły jest również link do dziennika elektronicznego szkoły https://zsuipplock.mobidziennik.pl

      • nasze atuty:

      • ·       Wiemy jak wspierać Rodziców. Nasza szkoła jako jedyna szkoła zawodowa w Płocku wykorzystuje nowatorską metodę tutoringu wychowawczo – rozwojowego, rówieśniczego i dydaktycznego w pracy pedagogicznej. Tutoring to indywidualna praca z uczniem, która polega na częstych i regularnych spotkaniach jednego nauczyciela z jednym uczniem. Nauczyciel i uczeń obdarzają się wzajemnym szacunkiem i zaufaniem; uczeń realizuje własny plan rozwoju; w trakcie jego realizacji otrzymuje wsparcie i pomoc od nauczyciela tutora; na każdym etapie współpracy strony obowiązuje całkowita poufność. Tą metodą pracuje w naszej szkole 34 nauczycieli – tutorów i około 100 uczniów – tutorów, którzy pomagają uczniom klas pierwszych stawiać pierwsze kroki w nowej szkole.

        ·        Troszczymy się o każdego ucznia; życzliwie i dyskretnie wspieramy uczniów, wielu z nich korzysta z pomocy materialnej oraz różnych form wsparcia pedagogiczno – psychologicznego.

        ·       Zależy nam na współpracy z Państwem, bo mamy świadomość, że jesteście Państwo pierwszymi i najważniejszymi nauczycielami i wychowawcami swoich dzieci.

        ·       Potrafimy umiejętnie przekazać wiedzę i przygotować do zawodu. W rankingu szkół średnich wyróżniamy się w kraju.

        ·       Rozwijamy talenty. Nasi uczniowie są finalistami międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów. W latach 2017-2019 zrealizowaliśmy projekt finansowany ze środków unijnych „W przyszłość bez obaw II”, a w latach 2020-2023 projekt „Zawodowe B2B w ZSUiP”. Planujemy już kolejny projekt, a w nim dodatkowe zajęcia rozwijające dla uczniów, wyjazdy zawodoznawcze oraz płatne staże zawodowe u pracodawców.

        ·       Realizujemy innowację pedagogiczną „Tutoring adaptacyjny” o charakterze wychowawczo – rozwojowym, dydaktycznym i rówieśniczym. Uczestniczyliśmy w ogólnopolskim projekcie MEN „Wychować człowieka mądrego”. Celem tych projektów jest stworzenie w szkole klimatu opartego na „pedagogice dialogu”, zbudowanie wzajemnie uczącej się wspólnoty uczniów, nauczycieli, rodziców i pracowników niepedagogicznych.  Jego efektem jest wzrost: u uczniów samoakceptacji i poczucia własnej wartości, otwartości i życzliwości dla innych; u nauczycieli: budowanie dobrych relacji, rozwijanie postawy współodczuwania.